onsdag 16 maj 2012

"Joro så att"-

Nu är man nyfrissad, betydlig mörkare än innan, nytränad och hemkommen.
Fick en extra liten vovve med mig hem idag. O vet ni vad, att gå hem, GENOM HELA STAN, med två väskor, tre hundar, nyfrissat yvigt hår och telefonen i högsta hugg, det var en utmaning. Speciellt det nyfrissade håret. Det var det som gjorde hela grejen. O klädsel - hälften träningskläder hälften business dress, det var toppen på kakan. Fast de små liven skötte sig med bravur och gick så fint så.

Husse inväntas, mat ska intas och helgen kan snart börjas.

O för er som hängt upp er på nytränad- jorå så att.  Jag har tränat. Styrketräning. Inte någon skogstur med grenar i armarna, utan på gym. Själv. Det ni, jag är stolt. Så stolt att jag redan invigit kvällen med en kaka. O fler lär det bli.

Bilder på nya frissan och vår lilla nya kompis kommer senare. Måste bege mig att träffa Herr Ordförande. Hua. Men jag kan nog ge han vad han tål och lite till. Det är vid dessa tillfällen som en jurist examen och en bestämd väktarröst kommer väl till pass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar