lördag 11 augusti 2012

Våran lilla charmknutte

Jodå, han är allt lite lite min, iaf i hjärtat. Vi har haft en mysig dag tillsammans, jag och min prins. Iaf min prins idag.

Underbart väder och massvis med fyrbeningar. Men det som slår mig mest är alla dessa koppelryck, stressade hundar och elaka ägare. Varför?. Man har så mycket roligare utan att vara elak och hård mot sin lilla hund. Nåja, jag kommer och vill aldrig befatta mig med dem och därför vill jag visa att man kan ställa sin hund utan allt det där.

Idag har vi myst och busat och träffat hundar och fått massa beröm och uppmärksamhet- det är det viktiga!

Sigge placerade sig tvåa och fick excellent, även utan ryck, slit, hårda ord och hårspray. Jo, det sista används.

Men idag fick jag nog allt lite blodad tand mot något jag aldrig trodde jag skulle gilla. Kanske just för Sigge är en underbar liten hund som gjorde min dag!



1 kommentar:

  1. Duktiga syster! Jag är stolt över dig :)
    Jätte fin blid på er!

    Träffade en med en brun stor pudel igår och jag berättade stolt om min syster och henns framgångar i utställningsringen ;) Hihi..

    SvaraRadera