torsdag 17 november 2011

Spännande dagar..

Jo men så är det nog allt. Minst sagt spännande. Jag springer som tidigare mellan olika förhandlingar på Tingsrätten och insuper atmosfären så gott jag kan. Det är en helt ny välrld, onekligen. O gissa vart jaf befann mig igår, på den första rättegångsförhandlingen där fyra äranklagade för bla olaga hot, mordbrand etc. Gruppen tillhör djurrättsaktivister och det rör sig således om pälsen vara och icke vara. Märkligt det där, när något gott eskalerar. Annars blir det allehanda små och stora förhandlingar.

Totos operation närmar sig vilket gör mig påmind om att vi måste träna lite med den elaka kragen. Toto gillar den inte alls o här måste vi öva på att kragen är ngt skoj, ngt positivt och inte ngt läskigt som gör han mindre mobil.

Julen närmar sig har ni kommit i julstämning? I Götet är belysningarna tända och man pyntar staden för fullt. Butikerna omges av fullt med folk och små utställare visar sina egna små hantverk. Så nog är julshoppingen igång alltid. Själv har det inte sjunkit in riktigt än, att julen och vintern börjar närma sig. Blir en jul med massa jobb och utan ledighet så vi får väl fluffa upp det ordentlig här hemma så vi kommer i lite julstämningen iaf. Det är vid sådana hör tillfällen som man vill ha sin familj närmare än 30 mil, men ack, jag får åka skyttetrafik mellan Götet o Malmö, så ska det nog gå vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar