måndag 2 juli 2012

Lydnadsträning och drömmar om en bc

Åkte upp till klubben för att köra ett litet pass med Toto till hans stora glädje. Att ha, vad vi antar, en 11- årig liten kille som är piggare och mer tänd än en 5- åring, det gör mig lycklig. Han var oerhört fokuserad på mig idag och gjorde momenten väldigt noga fast med en glöd som ibland kunde övertända. Älskade lilla tokhund.

Träffade på den mest bedårande lilla bc med en oerhört duktig matte och det var en fröjd att se den veckogamla valpen ha ett sådant fint samspel och kontakt! Han kommer gå långt.

Det är dagar som denna, kvalitetstund på bk som gör att jag drömmar lite extra om min framtida tävlingsvovve. Men fram tills dess njuter jag av varje ögonblick med den mest finaste lilla kille i världen, Toto.

Nu förtjänar jag dock en cola och skall njuta av kvällen tillsammans med mina fina. Nu endast fyra dagar kvar av veckan. Och inte vilka fyra som helst, utan sista innan semestern men även veckan då jag kommer få ett besked om ngt jag velat för ett bra tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar