måndag 19 december 2011

Måndag hela veckan

Eller inte. Denna vecka kommer bli ngt av det jobbigaste på länge, men jag klarade denna dagen på jobbet o nu ska jag bara ge järnet på tis o onsdag med. Jobbar tors med, men efter det väntar fyra dagars ledighet. O inte vilken ledighet som helst? Nopp, jag skall ner till Malmö o fira jul med de mina. Underbart, som jag längtar.

Måste nog faktiskt medge att jag saknar skåneland, mer än ni kan ana. Götet o västkusten i all sin ära, men ack, jag saknar min familj. För det finns inte mkt som slår en rask promenad längsmed vattnet, 50 meter hemifrån, el en promeand i malmös mest underbara kvarter, en promenad som kan avlutas hemma hos syster, papps eller mamma. Nä, bara den friheten är obeskrivligt. Ni skall veta att jag saknar er, saknar skåne, saknar lättillgängligheten till allt det där, o den där konstiga trygheten. Jag som inte ens är särskilt förtjust i trygghet, jag kastar mig mer än gärna in i ngt helt oväntat och tror på det bästa, men nu saknar jag det som jag kallar hem. Skåne.



2 kommentarer:

  1. Vi sakner er oxå här nere i skåne, väldigt mycket! Tindra saknar sina kusiner och jag saknar min älskade lilla syster!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt och kompiskt. Efter jag hade skrivit mitt inlägg om Skåne-land och hur mycket jag saknade det och er. Så efter en stund gick jag in på din blogg, och det var typ samma. Skumt! Kändes precis som jag hade läst din blogg och sen skrivit.. Tänker på dig idag!

    SvaraRadera