torsdag 29 december 2011

Att vara sjuk

Eller i min värld- mindre frisk. Det fina och lite udda med mig är att jag aldrig är sjuk, det ni, det blir svårt att slå. Men för en gång skull, ja, nu är jag nog allt sjuk iaf. ;)

Febern gör mig yr och trött, näsan rinner och halsen gör ont, inget vidare med andra ord. O när vi imon skall bege oss ner mot Österlen för att fira nyår i ett mysigt hus mitt ute på landet med min äslakde sis o Mile känns det väldigt jobbigt att inte vara frisk, Så jag kurerar mig som attans, dricker vatten med c-vitamin i, sover o äter. Hundarna måste ju ut, men de klarar sig utan skogstur för en dag, igår fick de spring i hagen o skogstur då jag hade en bil hemma, men idag är min ork inte är på topp, blir det mindre promenader idag. De är dock de bästa sällskapet man kan önska sig, ligger med mig i soffan o sover o vaktar matte från farliga smällare.

Att det är storm ute gör inte det roligare att vara ute heller, så vi myser i soffan o kurerar oss ordentligt. För jag ska bli frisk, jag ska orka med den obligatoriska långvandringen på nyårsafton, då skall vi grilla o långvandra med doggsen, för att sedan bosätta oss ute på landet o äta hela kvällen. Förhoppningsvis får hundarna det lugnt under tolvslaget, men jag har förberett oss för att det kan låta. Men ute på landet på österlen, det borde vara det ultimata för rädda hundar. Så det skall nog gå vägen.
Det som dock stör mig är att ungjävlarna redan smäller o de smäller ju även dagtid! Gah, har dagens ungdomar inga föräldrar som talar om för dem att man INTE smäller innan och efter nyår och att man gör det under vissa få timmar på nyårsafton! Jag hyllar de Ica butiker och andra som tar avstånd för pyroteknikförsäljning och sätter dem på en piddestal. Tänk om andra kunde följa deras fotspår och att det blev förbjudet för privatpersoner att köpa och handha pyreteknik, det vorde ngt det.

Hoppas ni alla får en toppen nyår och Gott Nytt År på er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar