torsdag 27 september 2012

Födelsedag o bästa nyheten

Idag för en nästan sådär 29 år sedan föddes man i Lidköping.

Haft en underbar dag och blivit överraskad både en och två gånger.

Bäst var nog när telefonen ringde under fikat på jobbet. I displayen står det; vakten! Jag blir rädd och får som vanligt mina torrettssyndrom och mer eller mindre skriker högt; vakten, det är fan vakten som ringer!!
Jodå, tystnad fick jag allt och nu var nyfikenheten som störst hos samtliga. När jag insett att det inte rörde sig om ett inbrott, överfallslarm eller annat farligt samlade jag mig. En leverans väntar sade i andra luren. En leverans??!

Jodå, finaste blommorna från bästaste vännerna i götet. Galet vad glad jag blev. Och inte nog med blommor, utan de känner mig sådär galet bra och i buketten väntade bästaste chokladen! Åh, lyckan var total!

Sedan har det fikats hemma, packats och packats. Fått massa fina presenter och lite till. Nu är jag totalt slut och inser att nu börjar nästan tre intensiva veckor i en kappsäck. Men det ska hå bra, det ska det allt.

Men nu så, till den absolut bästa present och den som gjort mig både tårögd, glad och stolt. Min älskade SIS, numera boende i London kom idag in på sin dröm. Jag kan inte nig säga så glad jag är. Stolt. Och glad! Om någon förtjänar det så är det hon,. Hon förtjänar det så! Världens bästa present.

1 kommentar:

  1. Nu får jag tårar i ögonen av det du skrev. Som det värmer i mitt hjärta att du är så glad för min skull,och att jag förtjänar detta... :) Jag är så glad att du är glad för min skull. Tack för inlägget! Vilken födelsedag du har haft!!! Vilken uppvaktning av din dag, så underbart det innebär bara att du har ett hjärta av guld!!!! Älskar dig!!!!!!

    SvaraRadera