lördag 8 september 2012

Sofiero hundutställning

Idag har det varit full fart hela dagen. Som vanligt börjas den med en strandpromenad med mina egna två små troll. I husses händer begav jag och pudelgänget till Helsingborg och hundutställning på sofiero.

Vi var laddade till tusen men såklart fanns det en del orosmoment. Sigge fick excellent, men inget ck. Första pris blev det med. Men är man ensam i ringen.. Vi var alla nöjda men såklart lite ledsna över att det inte blev ngt ck. Nästa helg är det Danmark, men då stannar jag hemma.

Utställning har aldrig varit min grej innan, gillar inte vissas förlegade träningsmetoder och folks sett att se sin familjemedlem som en sak man gör vad man vill med. Nä, jag står inte bakom sån okunskap och idioti. Men vi hade skoj iaf, Sigge var taggad och jag fick handla mycket mer än vad jag egentligen behöver. Till Kita och totos stora glädje! Jag hoppas en dag man ska slippa se folk slita och dra i sina hundar, låta dem stå i timmar på bord, ligga stressade och oroliga och inte få något hjälp eller stöttning i den miljön de befinner sig i.

Nu har vi varit på stranden i drygt en timme. Tyvärr hittade vi en lidande säl så jag hoppas så att den klarar sig. Givetvis larmades polis som i sin tur kontaktade övrig personal som kan handha skadade vilda djur.

Nu ska vi slappa och vänta in husse som är på galej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar