söndag 2 september 2012

September och höstkänsla

Hösten närmar sig med stormsteg. Veckan har kantats med hundmys, strandhäng, hårfärgning och födelsedagsmiddag.

Nu sitter jag och planerar kakel till köket. Är trött på det kala och trista och funderar på att sätta in ett marockanskt färgglatt kakel. Vad tror ni? Byta ut diskbänken och blandaren och göra lite hemmafix. Snart är det ju dax för badrummet, kan inte längta nog tills det är gjort. Som med allt annat kring mig vill jag helst ha gjort det igår.

I övrigt bjöd torsdagen åter på gräningsgruppslydnad, inför tävling, klass 1. Vi kämpar på och har sjukt skoj. Ska ringa en man imon ang viktspår till lilltjejen. Förhoppningsvis blir det Anlagsprov i höst. Är så sjukt sugen på en massa, satsa fullt ut i lydnaden, börja ordentligt med spår och gå med i en eftersöksgrupp. Hmm, får nog styra upp lite så att det blir mer än bara drömmar.

Nu blir det gräsklippning, sedan en tur till östra grevie och lite ridning på det. Inte en hel fel söndag det heller. Fastän förra söndagen är oslagbar då den spenderades med min lilla syster yster i London.

4 kommentarer:

  1. farfarllina.blogg.se2 september 2012 kl. 04:32

    Syster, vad mysigt det verkar vara. Bra att du borjar blogga mer nu. Jag ska ocksa borja min blogg, nar stressen lagger sig. Paj springer runt har hemma i sina rosa drakt som en riktig liten korv. Idag sparang hon som en tok... ah vad hon alskar det, kanner mig taskig att tiden i London, inte har bringit sa mycket av det. Men hon ar sa duktig, bara man sager en liten vissel kommer hon som en liten fiskorv. Hon saknar sina kusiner, men julen kommer bli mysig. Hon sager att hon vill sova hos sin mostsr till julafton morgon... Vem vet, hon kanske far en liten kompis... Na, vi far se hur allt blir.. Men kanske en liten chihuahua bebis over julen... aaaw knorrig. Om det bli aktuellt har ju bade Ingmarie och Sofie som har massa kontakter. Ingmarie ville innan att vi skulle kopa en liten till av henne. Paj vill ha en kompis i London sager hon. Aw tva sma pajpaj!!... Jag saknar dig, vi denna tiden satt vi pa Boromarket och at musslor och rakor... Vi saknar er alla!!!

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi nog ga och ata lunch nanstans, om Mile kan bli klar.. Du vet ju hur sega killarna kan vara. Jag sitter har och han springer i kallingar precis som din lilla kille haha...

    SvaraRadera
  3. Jag ser allt Lassie pa bilderna. Det ar linis lilla bebis, tycker toto mest om den fort, eller tycker fritta om den mer_

    SvaraRadera
  4. Toto älskar sin lassie mest. Kita håller sug till bollen. ;)

    SvaraRadera