söndag 30 oktober 2011

Att ha en underbar söndag

När man upptäcker att klockan ska ställas tillbaka en timme, så är det inte helt fel att få lite extra tid en söndag. Hundarna ligger nöjda och sussar efter morgonturen. Regnet faller som vanligt i Göteborg, men idag ska vi stå emot vädermakterna och bege oss ut mot Björholmen. Huset skall få lite extra värme inför vintern och vi skall passa på att mysa en hel del idag. Tänkt att ta med oss lite picknik och bara vara. Hundarna kommer att kunna vara lösa o springa runt som de vill på holmen och de verkligen älskart. Mys. Ni vet den där känslan av avkildhet, lugn och en rofylldhet som man bara kan uppleva i bohuslän sista dagen i oktober. En sådan söndag ska vi ha idag. Vädret hade kunnat bjuda på solsken, men ack. Inte misströsta. Kita får ha regnjacka, Toto struntar i vilket och för mig åker regnkläderna på. Kanske finns det några höstäpplen kvar på träden, så jag kan baka lite  i veckan.

Fast redan ikväll står bakning på schemat. Blir till att laga två kladdkakor till jobbet imon, med färska bär och grädde ska det nog gå hem hos kollegorna. För vet ni vad, imon är min sista dag på jobbet och det känns både skoj och otroligt vemodigt. Ett helt nytt liv väntar nu, och jag är mer rädd för det oväntande än ni kan ana. Men ack, det kan väl inte gå mer än fel och då har jag iaf testat. För som en klok en gång sa: "Vi ångrar inte det vi gjort bara det vi inte gjorde". Så, visst är det så, nu kastar jag mig in i ett nytt äventyr och hoppas på det bästa.

Annars sitter jag och försöker bestämma mig på täckefronten till hundarna, Vad ska dem ha? Toto får ha sitt Hurtta täcke en vinter till, men Kitas gardrob behöver uppdateras. Jag orkar inte med att stanna var 10:e meter för att ta bort snöbollar i pälsen. Nä, vi vill kunna vara ute i timmar i snön utan att det skall påverka oss och henne. Hm, hittar inget bra bara. För vem vill ha en overall där hunden inte kan uträtta sina behov i. Nä, vi letar vidare efter det ultimata täcken till min prinsessa.

Dax för lite varm choklad från Olof Viktor och sedan bär det av norrut. Björis.

1 kommentar:

  1. Det låter som ni har haft en mysig söndag :) Kan tänka mig att Toto o Niktia var lyckliga när dom fick springa lösa på Björis. Puss på er!!!

    SvaraRadera