söndag 23 oktober 2011

Den underbara solen

Bor man i Götet så är man inte bortskämd med solen precis. Däremot vet vi att det finns vatten, speciellt vatten från himlen.

Idag har varit en ljuvlig höstdag hos oss och den har spenderats på allra bästa vis.






                                                            Lite bilder från förr, dock lika glad idag!


Morgonen bjöd på en underbar skogspromenad runt sjön, vi var ensamma i skogen och hundarna var lösa och njöt av morgonen. Till skillnad från förra helgen, så slapp jag höra skotten från gevären och lystra hundars skall i jakt på det perfekta bytet. Ja, jag talar om älgjakten som drog igång för två veckor sedan.

Nä, idag var de lugnt ute men trots detta var hundarna utklädda i vanlig ordning. Med gula lifeguard selar från hurtta och gula samt organda västar lyste de upp skogen!

Sedan har det lunchats med bästaste vännerna och även två små gullungar. Åh, ibland suger det mycket i bebistarmen och då är det så mysigt att få lite av det behovet stillat genom att mysa med bebis! God brunch på Ethel´s var således inte alls fel, inte alls!

Men hörreni, inte ska man nöja sig där. Nä, inte om man heter Emma. Hem for jag, bytte outfit till mina vandrarkängor, jaktbyxor och en rejäl flecetröja och ut begav vi oss. Mot bokedalens naturreservat och ytterligare en skogstur med doggsen. Härligt!

Sedan har vi även åkt och träffat en hundvakt för andra gången, inför premiären imon. Hoppas att de skall trivas med varandra. Men det skall säkerligen gå super bra.

Så, en härlig och underbar söndag lider mot sitt slut. Åh, ibland önskar jag att jag bodde mer lantligt, mer än vad jag gör idag och kunde vandra, vandra o vandra lite mer. Finner ett sådant ro i att vara i skogen. O till det vill jag vara med mina hundar, de bästa i denna värld.

1 kommentar:

  1. Syster yster!Förlåt för jag inte har varit inne på din blogg och sett alla fina bilder du har lagt upp, och skrivit. Men när min datasladd var sönder och därmed inte kunde använda datan, och iphone var på lagning och internet var knappt så var jag inte så mycket på datan. Men nu ska det bli ändring, ska hitta motivation att skriva igen och dela med mig om min vardag. Jag skriver för min trogna läsare skull! Jag visste inte att toto, min älskade kille skulle opereras. :) Men till ett bättre och mer seende liv ;) då blir jag glad!

    SvaraRadera