lördag 8 oktober 2011

Svåra beslut, livsavgörande beslut.

Alla ni som gjort dem, ni vet även att det aldrig någonsin är enkelt. Att det alltid är med visst vemod, viss förtjusning och viss skräck. Så är det väl alltid. OM vi ändå kunde veta vad ett beslut skulle innebära för oss. Kanske hade man aldirg tagig beslutet då, eller så hade man gjort om det om och om igen.

Igår besökte jag min gamla jourhund Chess, ni kan läsa om honom i bloggen, det var över två år sedan han befann sig hos oss och under denna tiden har mycket hänt. Tyvärr alltför mycket- eller om vi vänder på det, alltför lite. Chess har blivit en otygg och rädd insivid, han är skygg för mänsklig kontakt och han mår inte alls bra. Mitt hjärta gitt itu, som ni säkert kan förstå, och jag tampas nu med ännu ett livsavgörande beslut.

Men under tiden, så åker jag till Arkens Zoo för inhandlande av lite omega 3 olja och sedan vidare till en möbelaffär för inhandlandet av ett skoställ. Morgonen börjades med en runda med höstglada hundar runt sjön och när jag ser dem springa där lyckliga och helt vilda, så önskar jag så att alla hundar kunde ha det så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar