onsdag 24 augusti 2011

Ensamtid

Dagen blev rätt bra trots lite orolighet från min sida. Numera har vi ingen hundvakt de dagar som kärleken jobbar morgon och hundarna var idag ensamma i drygt fem timmar. Så morgonen börjades med två promenader och lite sökövningar o sedan har ytterligare tre promenader följt. Varav en skogspromenix runt underbara sjön, Prästtjärn. Så nu sussar vi alla i soffan framför mitt vanliga kvällsprogram och myser över att vara tillsammans.

Kita har haft en springmarsch i skogen och huvudet har hon hållt högt, för att fånga in alla olika dofter som finns. Min jaktgalna tok. Men, lyhörd som få, kommer hon åter gång på gång när jag ropar. Min duktiga tös. Javisst, det händer att hon tar sig lite friheter, men det var länge sedan nu och hon skulle aldrig skada ngt vilt så jag låter henne springa som hon vill. Nä, givetvis inte riktigt som hon vill, så länge hon inte skadar vilt eller annat, då är det fritt fram för springbus.

Min älskade lilla busflicka!!



1 kommentar: