tisdag 30 augusti 2011

Fotriktiga skor och regnbyxor

För mig är de tmer avslappnande än ansträgande, mer ljuvligt än blött, mer rogivande än stressig. För mig är skogsvandring något som jag prioriterar och värdesätter, oavsett väderlek. Så när himlen är mörk, för mörk för att det skall vara mitt på em så inser jag att det är dags för lundhagsen att åka på och därtill ett regnställ.

För efter en lång arbetsdag väntar det som jag sett fram emot sedan morgonpromenaden, min och hundarnas eftermiddags promenad. Där vi andas och hinner fånga upp dagen på ett sätt som är obeskrivbart. Ett lugn som gör att jag sedan får energi till att göra det bästa av kvällen.

Men idag var skogen till hälften fylld av forsande vatten, ja, det forsade bokstavligt ner från bergen och det kändes som om jag gick längsmed en flod. Hundarna var lyriska, för det är inte bara jag som älskar skogen. Så idag tackar jag mina fula lundhags kängor, som gör att jag kan plöja genom en forsande älv utan problem och därtill med ett leende över att se mina underbara hundar njuta fullt ut.

Den perfekta kängan för oss kvinnor!
Ett rensat kladdkakefat senare, trötta hundar, om än något blöta, bäddar vi nu ner oss i soffan för lite vardagsmys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar