torsdag 19 april 2012

Hundträning, karriär och drömmar

Som den sega gumma jag är idag, sitter jag och drömmer mig bort lite. Läste nyss en bok om hundträning och blev inspirerad till tusen. Precis vad jag behövde idag. Ska ut på promenix snart och tänkte testa på att börja lära in backa på Toto. Dock känns min kille inte på topp idag. Kan egentligen inte sätta fingret på det, men tror jag ska beställa en tid för seniorkontroll hos min veterinär nu när vi är tillbaka i Malmö. Han sträcker på sig väldigt mycet hela tiden, lite låg och lite"borta".  Han är lite dålig i magen, kan vara en anledning till att han sträcker på sig hela tiden, men något känns inte hundra, så lika bra att kolla upp det en extra gång än att gå och undra.


Sitter och drömmer om jobb inom tullverket- japp ni läste rätt. vill jobba med min hund inom tullen. Det hade nog passat mig utmärkt. Så, håll koll på jobb inom tullen till mig så jag kan utvecklas där.

Sitter och läser en hel del om min nya träningskompis, men vad det kommer att bli när den tiden är inne, det vet jag inte riktigt. Tollare ligger högt på listan och har väl alltid gjort. Men kooiker, lundehund, rottis, RR och storpudel ärju inte fel det heller. Äsch, finns för många. Kanske tur det, så Mr D slipper tampas med en tredje hund. Jag tampas ju redan med två men saknar en pigg och glad träningskompis där jag bara kan fokusera på träning och inte tänka på saker kring träningen.  Men tills dess så lägger jag alla nödvändiga grunder genom att träna, träna och träna med mina befintliga små busfrön. O inte minst ikväll. O vet ni vad, den absolut bästaoch smartaste lilla hundvännen ligger vid mina fötter nu, aningen trött, möjligtvis äldre än de flesta på appellplanen, men ack, en träningskompis som heter duga och som desutom är den finsate lilla killen i världen.


Dags att packa ner lite hundgodis och leksaker och bege oss ut. O inte att glömma- kammen till mina håriga små tokar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar