tisdag 17 april 2012

Landat och pustat ut lite grann




Varit full rulle sedan i lördags. Flyttningen gick smidigt.Väl i Malmö så lastade vi ur lastbilen på under en timme och sedan var det bara att sätta igång. Nu har jag en kartong kvar att packa upp, den innehåller alla mina väskor. Problemet är att jag inte vet vart jag skall ha dem, men en tur till bauhaus väntar för att fixa lite förvaring i gardroben. Har redan varit iväg och handlat ett nattduksbord (hemnes på IKEA) och en avlång grå/vit plastmatta till köket. Det börjar kännas bra nu. Saknas någon enstaka pryl, i den annars övermöblerade lägenheten. Sen gillas den nog.

Tittade en del på balkongmöbler idag med och hittade något som jag tror skulle passa oss. Får ses vad Mr D tycker. Nu befinner sig Mr D i Götet, sista jobbdagen idag och imon väntar slutbesiktningen och flyttstädningen. Om ni tror jag slipper undan flyttstädningen så är det fel, nopp, jag lastar in vovvarna kl 05 i bilen och åker upp till min kära Mr D. Stackaren sover i en sovsäck i en tom lägenhet inatt, allt för att han skall kunna städa så mycket som möjligt ikväll och imon bitti innan jag anländer. Mår lite dåligt över det, men samtidigt stolt över honom som gör det.

Men på torsdag så är allt med Götet över. Blandade känslor är det allt. Jag älskar att vara tillbaka, det gör jag, men jag saknar lugnet, skogen, och att slippa möta 20 hundar och 100 personer på alla mina promenader. Pust. Det är väl så när man bor på ribban. När solen lyser är här fullt med folk. Vintrarna är dock magiska. Inte en kotte, havet som granne och rofylldhet. Det gillas! Men sommaren.. nja, den har kanske sin charm, men inte för en skogsmulle som mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar