tisdag 31 januari 2012

Gräsänkling i dagarna tre

När D befinner sig i Elstockholmo så får jag passa på att göra det jag gör bäst. Man trotsar frostiga rutor, iskalla vindar, flertalet minusgrader och stelfrusna fingrar och så trotsar man det faktum att man är mörkrädd. JO, precis så spenderar jag kvällarna, i kylan, i mörkret, i skogen. O inte spenderar jag tiden där ute ensam, det vore ju befängt. Nädå, trollungarna njuter till fullo av friheten i skogen. De struntar fullkomligen i vädret, kalla tassar och att underlaget är en isbana istället för en grusad väg, nä- för dem är detta lattjo! VI har ju en helt skog, helt ensamma!

Så, efter jobbet blir det skogstur med mina favvisar. Ett perfekt avslut på jobbiga dagar.

När jag inte vandrar i skogen, blir det en del annat. Såsom bokning av frisörtid. Det ni, denna gången hoppas jag på storslagna förändringar, och om jag inte är alltför feg så blir jag mörk. Men fegheten har ibland en tendens att ta över när jag väl är där, hua. Walk the line.

Min finaste och jag <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar