torsdag 2 februari 2012

Vad hände med den nalkande våren?

Kyla i all ära, snö likaså. Men - 11 grader? Hinner inte ens komma ut innan fingrarna är utan känsel och funderingarna kring att ens hålla kopplet är det enda som jag kan tänka på. Hundarnas tassar blir kalla och måste värmas och den bitande isiga kylan är visst här för att stanna ett tag. Brrr.

Dagen bjöd på en sjukhusbesök, alltid spännande. Nu inväntas svar. Tråkigt att gå, men ack så mycket bättre än att bara gå runt och tänka och undra. För ser ni, jag har upptäckt en liten knöl, förmodligen helt ofarlig, men iaf värt att kolla upp. Så det gjordes idag. Dagen bjös annars på en hel del räknande på jobb, jag som verkligen hatar siffror kan tycka det är rätt så avslappnande att bara sitta och räkna på underhållsbidrag. :)

Om en timme är Mr D hemma efter, vad som känns som en evighet, i Stockholm. Så det blir att bylsa på sig sina enormt snygga, något korta och uttvättade, termobyxor, dunjacka och bally skor för att ens närma mig utomhustemperaturerna. Tack för sätesvärmare. Men ack, elratt vore något att ha i dessa läget. Finns det något jobbigare än att inte kunna använda sina händer när man kör bil? Ja, ni kan ju tänka er hur det ser ut när jag körvintermånaderna?! Dödslängtan?- Nädå, bara frusen.

Älskar tordagarar, så njut nu av att helgen snart är här som ni förhoppningsvis kan spendera med nära och kära.

Ni ser väl hur viktigt mode är. Mode är ju hela grejen. 



3 kommentarer:

  1. Jag ska hålla tummarna stenhårt för att det är normalt och ofarligt :)
    KRAM finaste!

    SvaraRadera
  2. Såg detta nu. Tror och håller tummarna för att det inte är nåt konstigt! Kram! / Jessica

    SvaraRadera
  3. Älskade syster. Jag vet att det inte är något farlig, men alltid bra att kolla upp. Oavsett vad det är man har. :) Bra gjort!
    Åh jag saknar dig systser yster! Du skickade aldrig en bild!!
    haha puss!

    SvaraRadera