lördag 25 februari 2012

Rensa, spara, slänga och städa ;)

Det är vår i luften. Åh när det nalkas vår skall man städa. Eller skall och skall, för mig finns det massa anledningar till att rensa upp och våren är en av dem. Så, till Mr D stora lycka, fast kanske även olycka, går jag och drar i alla saker vi äger. Funderar på om det är ngt att ha, funderar lite till och så slängs det. Har lite som ett måtto, har saken inte använts på två år, går det till stora svarta säcken.

Kläder skänks givetvis bort, annat går i olika källsorterigar och tippen väntar runt hörnet för större föremål. Jag tänkte använda mig lite av blocket för att slippa kånka iväg sakerna själv. Visst är det härligt när alla små utrymmen är städade och rensade?  Nästa projekt blir hundarnas saker, städa, tvätta och rensa. Fast där kan jag nog sälja något... Hmm, varför sparar jag på allt till hundarna me inte när det kommer till mina egna saker? Mamma/matte syndrom? Tror jag har alla prylar som finns till dem, ändå kan jag inte sluta att köpa mer saker.

Helgen spenderas annars ensam.  Hundarna är såklart här och vi har storslagna planer på gång. Imon blir det viltspår, lite för mkt vind idag, så vi tar det imon. Morgonen spenderades ute i dryga timmen med lösspring för båda och lite trix och inkallning stod på agendan. Bäst av allt, med störningsmomet av en lös mellanpudel i hasorna. Den var så nära som två meter, men ite det minste antydan till att de ville fram när man istället satt som en prins och prinsessa på en parkbänk och gjorde trix. Nä, då kan tom en silvrig pudel få vänta.

Toto är tyvärr inte på topp idag, så vill inte utsätta honom för alltför mycket påfrestingar. Så vi myser  lite inne i em, går en härlig och lugn tur i kuperad terräng och bara njuter av att vara tillsammans. Imon hoppas jag han mår lite bättre, tänkte lägga ett kortare spår till honom också, inga vinklar, utan mest för skoj skull. Kita och min Konung spelar inte i samma lag gällade viltspår, men vad gör det. Vi har lika skoj iaf.

Vet ni vad, min älskade Konung blir 10 ÅR!!! i år! Enligt hans pass har han redan fyllt, men vi firar dagen han kom, dvs natten mellan 2-3 april ! (ja, han kan ju lika väl vara 11 eller 12, men jag kör på tio, så 10 år it is!) De som träffar min lilla Koonung vet att han egentligen inte är en dag över 4, på sin höjd. Får jag gissa säger jag tre. Tre år. SÅ gammal känns min lilla Kung som. Inte en dag äldre.


Nu skall jag pussa min prins lite, lyfta med honom till övervåningen och se vilka av hans saker som han själv väljer att behålla. Oavsett syssla, finns han alltid där, min Konung, min prins och min bästa vän!


Konungen och jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar