lördag 18 februari 2012

Sommartorp

Att längta efter något så mycket. Under år har jag drömt om ett eget hus, en egen tomt till hundarna där vi kan hitta på en massa skojigheter. Slippa grannar både brevid, över och under. Slippa bli störd och störa andra. För mig är det en dröm, jag vill inget mer än at fly bort från all stress och allt buller. Min passion för livet på landet, skogen, vildmarksliv, ett aktivt utomhusliv delas inte lika stakt av en annan i hushållet. Eller rättare, det delas nog inte alls.

För mig hade det inte funnits ngt bättre än att ha sin egen lilla gård. En hund till, två katter, några får eller getter och så en häst eller två. Djuren på lösdrift såklart. Åh, det är något jag tänker på dagligen.

Idag när regnet står i backen, snön förvinner och det bildas isbildning på gatorna istället, då blir det en drömmardag, en innedag med vovvarna där vi drömmer oss bort.

Hur kan man finna en lösning på det? Hur kan jag få mitt hus/gård på landet? Kanske ett torp är lösningen. Ett torp och en lgh i stan. Ett icke alltför avlägset torp i förhållande till lgh, där man kan åka ut på helgerna, lediga dagar och kanske tom under kvällar. Ja, djuren får ju uteslutas då, men lugnet skulle finnas där. O lyckan! Vilken lycka sedan.

Så jag fortsätter drömma lite till, och med en varm, om än ngt blöt, Kita, kurar vi ner oss i soffan med en filt och drömmer om vårt framtida boende.




1 kommentar:

  1. Vänta lite här nu, är du jag?
    Vi gör så att jag skaffar mig en gård med ett extrahus så kan du komma ut närsjuttan du känner för det och jag kan elda upp huset så det är varmt när ni dyker upp. Ibland kanske jag behöver åka bort över en helg och då kan ni få ta semester från stan och hålla ett öga på djuren åt mig ;)

    Tänk om man hade ett hus...

    SvaraRadera