torsdag 16 februari 2012

Att göra en insats

På min väg till bussen om morgonen, samma tid varje morgon,  möts jag ofta av en liten orange katt. Han söker uppmärksamhet, vill ha kontakt. Sedan följer han efter mig på väg till bussen, ibland blir jag orolig att han inte ska vika av, men han stannar på sitt lilla ställe där buskarna tar slut och tittar efter mig. Varje morgon är det lika hjärtskrikande att lämna honom där vid buskkanten.

Har funderat på att jag måste göra något av alla de katter som far illa på grund av oss männiksor. Våran okunskap om utekatter och hur oansvarliga vi är gör att tusentals katter far illa varje dag i Sverige. Så sagt och gjort, idag blir min första dag för Göteborgs katthälp, sedan får vi se vart det leder. Idag blir det en punktinsats för att fånga in katter som lever i en stor koloni.

Att hjälpa hundar har för mig alltid varit en självklarhet och det kommer jag fortsätta med. Men katterna behöver våran hjälp, så ni som har tid över, engagera er, all hjälp behövs.

Annars flyter veckan vidare, igår em hade jag en undebar dag med hundarna, lämna jobbet tidigt pga av provtagning på vårdcentralen vilket innebär att vi fick en härlig solig em tillsammans ute i snön. Det var väl behövligt.

Regnet och mörkret täcker nu Götet och innan jag skall bege mig ut igen, skall jag mysa och busa med mina egna små trollungar här hemma. De får vara hemma med husse ikväll när matte är och hälper katter. För oavsett vad jag säger till mina troll, får de inte riktigt in att katter inte är leksaker ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar