måndag 20 februari 2012

Systra mi

Idag tillägas mitt inlägg åt min älskade syster Karin.

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det min systers födelsedag. Hurra, hurra, HURRA!!

Dagar som denna är det extra jobbigt att inte ha sin familj samlad. Väcker gamla minnen till liv.

Till dig, min älskade syster!

Älskade sis,
sedan vi var små har vi två varit ett,
vi gjorde livet surt för stora,
hittade på hyss efter hyss till pappas stora förtret,
vi ansåg att åka kana på bilens framruta genom att klättra upp bak på kofångaren och gå över hela taket var en bra idé,
vi ansåg att man aldrig kunde ha för många djur, oavsett djurart,
vi klöste ögonen ur varandra enbart för smattrande tangentbord,
vi byggde kojor, till min stora lycka,
vi anordnade hopptävlingar för kaninerna,
vi åkte på sommaresemester, där vi trotsade vädret till alla punkter,
att köra dig till diverse suspekta ställen blev min helgaktivitet,
att komma hem till ett tomt sovrum efter en längre utladsvistelse, för att finna allt i ditt rum, hände nog bara en gång,
vi sjöng pippisånger under båtturerna,
vi tvingade pappa att rensa skagerak på brännmaneter, medans vi såg till att de kom i land,
att fiska krabbor och räkor var alltid lika skoj,
att åka till väla, 20 min innan ständnigsdax, var alltid lika lyckat,
du och jag min syster, i 27 år har du nu funnits vid min sida och det du kommer du att göra för en livstid!
Älskar dig sis. Grattis på din dag! Hoppas du har det underbart i London och lycka till imon!




1 kommentar:

  1. Åh vad fint! Ni är så söta mina små sytrar :)
    Älskar er! Puss

    SvaraRadera