onsdag 29 februari 2012

Vårväder och tejpborttagning

Ja, ni undrar kanske hur den rubriken fungerar..

Solen är på visit i Göteborg idag. Passade på att strosa i stan lite extra på lunchen idag, efter massa bebismys med en f.d arbetskamrat lille son. Mys. Suger ordentligt i bebistarmen dessa stunder, men jag får komma hem och borra ansiktet i mina två små busungars pälsar och säga till dem hur mycket jag älskar dem. De är mina två små bebisar och betyder mest för mig.

Kitas operationstejp skall av, den kunde lika väl ha åkt av redan i måndags, men vi har inte velat pilla så mycket. Och jag kan garantera, det är lättare sagt än gjort. Puh, plåstret sitter som berget. Stygnen ser fina ut, och nu hoppas jag att det fortsätter i samma takt. Nu skall hon ha kroppsstrumpa på sig, plus uppblåsbar krage,så att vi graderar oss ordentligt. Hon har inte alls ont av den mjuka kragen, så det är inga bekymer. Hon har inte velat bita så värst mycket hittills, och det är ju positivt. Halva plåstret sitter kvar på henne, men då det gör rejält ont för henne och hon går upp i varv beslutade vi oss för att ta det i två umgångar. Så nu får hon vila lite och sedan tar vi resten. Hon är piggare idag, det glädjer oss rejält! Dock inte sitt vanliga jag, men det kommer nog.

Jag skall bege mig ut med min lilla kille nu, han behöver ju sin motion, vilket han inte får under dagtid nu. Kita måste ju övervakas och Mr D är ensam med dem på dagarna. Konungen är den bästa och anpassar sig fint och förstår att ngt inte riktigt är som vanligt med hans lilla syster. <3

Så, för mig passade därmed rubriken perfekt.

Toto väntar, och sedan soffan för onsdagsmys med finaste!




1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att lill-tjejen mår, efter omständigheterna, bra :). /Jessica

    SvaraRadera