tisdag 12 juli 2011

Njutning o mys!

Vissa dagar är mysigare än andra, idag är en mysig dag. Både för mig o mina underbara, numera tre, vovvar. Ja, Oden aka Oda är ju inte min, bara lite. Iaf i min värld.

Medans jag jobbat och stått i idag, som för övrigt blev en mycket lång dag, så har hundarna spenderat dagen ute i en skogsträdgård utanför Göteborg. Myst på altanen, gått i skogen och fått en och annan klappstund med kärlekens kompis. För att inte förspilla någon tid så mötte jag upp alla fyra utanför och så åkte vi direkt till skogen. En timme senare var vi hemma, nio timmar senare för hundarna. En aktiv dag såsom vanligt när man är hund i min familj. Oden sover gott bredvid min prinsessa just nu och Toto har valt en strategisk plats på fårskinnet. Alla snarkandes och nöjda med dagen. Det är något obeskrivligt över känslan att veta att hundarna mår som bäst och att de är nöjda med dagen. Att se dem sträcka ut och dra en djup suck, en suck av belåtenhet, den känslan är för mig obetalbar. Den knäppa hundtanten har talat.

För övrigt sitter jag och jobbar lite extra med ett stort antal omhändertagna vovvar nere i skåne, fastän jag flyttat, så kan jag inte släppa det jag än gång ägnat varje vaken stund åt. Så framöver blir det en hel del hundjobb, även utanför mina egna små hundar då. För just nu ser vanvården och misskötseln av djur inte minska, tyvärr, den ökar konstant.



1 kommentar:

  1. Syster!!! Vilka fina bilder du har lagt upp, verkligen. Ska sno några!
    Syster vi måste planera att vi kommer upp till Göreborg och har mysigt. Flera dagar. Jag saknar er. Vi rings och planerar nu!!!


    Puss! men v 31 tycker jag vi bokar typ hela ;)

    SvaraRadera