lördag 9 juli 2011

Lusten tryter

Det är så ibland. Att det går ett bra tag innan jag orkar blogga, men skärpning, jag vet.

Hänt en hel del här hemma, bland annat mys med valppudel och såklart tillhörande brorsan Emil,  även han en storpudel. Mys! Spenderade förra helgen ute på Styrsö med en massa fikapauser. Precis så en dag spenderas bäst.
Veckan har gått med raska steg, snart kommer min- "min  & min" Oden. Ska bli mys att få ha en långbening i huset som ska vara min trogna följeslagare i drygt två veckor. Han ska utsättas för samma galenskap som mina två små befintliga grodor,och förhoppningsvis kommer han sussa gott i sängen bredvid mig nattetid efter alla våra upptåg. För upptåg- det blir det garanterat! Vare sig han vill eller inte.

Solen skiner på oss i Göteborg idag och vi ska bege oss ut i skärgården för att njuta hela dagen. Ett premiärdopp står på schemat idag. För mig då.

Hundarna ska givetvis följa med!

Måste även klaga på min oerhört nonchalanta "granne". Han kör runt på sig j-vla harley dagarna i ändan och tar ingen hänsyn till att hans bike låter mer än alla bilar i kvarteret, samtidigt, och brummar inne bland parkeringarna som om han vore på autobahn. Vad är det för fel på människor? Blir galen på sån nonchalans. Tant? Kanske? Men folkvett, det har han då inte.

Nu ska jag packa lite förnödenheter till oss och hundarna o sedan få upp en viss person. SEN beger vi oss ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar