fredag 15 juli 2011

Promenader, hur olika är vi egentligen?

Som med allt annat är vi alla olika. Kan inte låta bli att fundera lite när jag sitter och tittar på Viktoria S (hundtränare) på tv.  Hon tränar således hundar i USA och det är ofta som hon frågar hundägarna hur ofta de promenerar sina hundar. NU var hon hos någon som hade fyra hundar, varav tre taxar, dvs jakthundar! Nåväl, på svar på frågan hur ofta de är ute säger hon fyra ggr, jag tänker först men det är ju bra tills hon tillägger, I VECKAN! Hur kan hundägandet vara så olika? Jag vet att jag ibland kan överdriva mina promenader och hur ofta jag går ut, men jag gör det för att jag gillar det, älskar att aktivera och promenera med mina hundar o olika miljöer, främst skogsmiljö. Nåväl, men hur kan man skaffa fyra hundar o gå fyra promenader i veckan?!

Hur ofta går ni?

För oavsett om man har en trädgård, som amerikanarna har som ett substitut (i bästa fall) så är det så långt ifrån ett hundägande jag kan tänka mig. För finns det något bättre än att åka på äventyr med sina hundar, se dem lystra och glada och belåtna?

Nä, hur mkt jag än försöker se det på ett annat sätt så är det för mig oacceptabelt att man inte går ut med sina hundar dagligen!


1 kommentar:

  1. Jag såg också det igår!! Vad tycker du om henne när hon tränar sina hundar? :) Klart vi kommer få en underbar semester... hitta på massa kul! Hoppas ni får det mysigt idag... Saknar dig! Nu har vi varit ute med Maja på fältet, herregud som hon sprang och va bara sååå lycklig. Nu är det frukost! Puss

    SvaraRadera