onsdag 29 juni 2011

Tam älg!

Aldrig i mitt liv har jag stött på så många älgar som sista året här uppe. O inte minst nu, gick i skogen nyss, Toto lös o Kita i långlina. Märkte på hundarna att det var ngt i skogen, men ansåg själv att det (djuret) inte fanns kvar, inte så nära bostadsområdet som vi var.

Så fel man kan ha.

Två sekunder senare hoppar hjärtat några extra slag, upp hoppar en älg och det var inte bara jag som blev rädd, utan även Toto o Kita. Toto som är lös springer efter ca 10 meter o ställer sig o skäller. Älgen har stannat o mumsar på buskarna ca 2 meter från Toto!!! Galet. Toto, som inte är jägaren själv kommer tillbaka när han inser sin ringa storlek och att älgen inte bryr sig om honom. Kita tjuter av lycka.

Älgen går sedan o lägger sig igen, på samma plats där vi skrämde upp den.

Det var en liten kalv, hoppas att den inte är bortstött från sin mor o jag hoppas att hans mamma finns i närheten! Film finns givetvis, ska lägga upp den imon.

Nu ska jag lugna nerverna o sedan hoppa i säng! Natti.

2 kommentarer:

  1. Pratade precis. Lilla Pajen fick jag bära sen sista biten, hon var lite tom i magen och mådde inte så bra sista biten. Ja så kan det gå när man inte äter maten på morgonen! Älg är inte alla som får komma så nära, coolt. Linikorven har en ny kompis!!

    SvaraRadera
  2. Djuren blir "tama" i stan ;)

    SvaraRadera