tisdag 21 juni 2011

Att ha fullt upp

Redan tisdag, vart tog tiden vägen?

I fredags lämnade David av mig och vovvaran ute på Tjörn för en helg med pappsen och filuren. Vi mös en hel del och aktiverade oss såsom alltid. På lördagen åkte vi alla till Smögen, sjösate båten, fikade på vårt gamla fik Skäret och hundarna och jag tittade på måsar och andra små sjöfåglar ute på Smögenbryggan. Vi tog bilen hem igen, medans kära pappsen tog båten.

Väl hemma igen blev det en massa pyssel hemma vid bryggan och ute i trädgården. Hundarna var ständigt närvarande och skötte sig utomordentligt bra. Fastän vi inte har något staket runt tomten och tomten är "öppen" för alla. Ja, för ute i bohuslän så kan alla gå över allas små tomter och hundarna finner sig i detta. Middagarna serverades i högt gräs med lite aktivitet för deras små nosar. Livet där ute är helt galet underbart. Rofyllt, lugnt och ständigt med nya upptåg och hundarna ser ingen gräns mellan ute eller inne. Behöver jag säga att de sover som små grisar, snarkandes på nätterna, Tätt, tätt intill mig. Älsklingarna!

Igår blev lite inte så mkt fysiskt aktivitet, med desto mer mental. Vi var inne på NK i Göteborg och shoppade under två timmar. O mina underbara hundar börjar tom att leka mitt inne i en butik. Växlandes mellan vilandes, sittandes och nosande. Härligt att se!

Idag myste jag o kärleken med hundarna runt prästtjärn. Vi skulle ha joggat, men ack, vi gick istället.

Annars har jag fått några konstiga utslag å kroppen, känns sådär måste jag erkänna. Men hoppas det går över snart. Kliar så jag blir galen.

På torsdag får jag äntligen träffa min älskade syster igen, och vi kommer att umgås hela midsommarhelgen.  Då ska vi till Tjörn igen, och vi längtar redan till mysiga dagar på vår egna brygga o härliga middagar inne i sjöboden. Det är livskvalitet det. Iaf för mig.






Här trivs min Konung!

1 kommentar:

  1. Syster! Vad mysigt med helgen. Perfekt att du kan åka dit när David jobbar... Vad är det för utslag du har fått? Hoppas det är bättre, annars gå till apoteket.! Jag saknar dig, och ddet ska bli så mysigt att ses... Linikorven och frett, saknar...

    SvaraRadera