onsdag 29 juni 2011

Mina två små älsklingar

Malmö var ju aldrig min hemstad, fast jag saknar den ngt enormt. Jag bodde där i många år och då jag aldrig riktigt haft en "hemstad" får den väl dela plats med Helsingborg.

Men något som jag verkligen saknar, och jag saknar det dagligen, det är H A V E T! Att bo 50 meter från ribban, att bara behöva gå över en väg för att sedan ha en helt lång och underbar strand precis inpå. Det, det kan jag onekligen sakna så det gör ont. I ur och skur vandrade vi vår morgontur längsmed hela stranden, i den kallaste blåst en decembermorgon till en varm och underbart ljummen julimorgon. Oavsett årstid och väder var vi där.

Ni som vet vad jag menar, att sakna ett ställe så det gör ont? Så idag drömmer jag om det, närheten till havet och möjligheten för mina två små grodor att springa lösa o busa varje dag, Närsom. Hursom.



















Det är detta jag saknar så enormt.

2 kommentarer:

  1. Förstår precis! Havet saknar jag massor, även om det är längesen jag bodde vid det. Fast ibland är faktiskt saknaden en ganska så mysig känsla tycker jag. :)

    SvaraRadera
  2. Jag saknar det också. Vi gick morgonpromenaderna med hundarna och hade mys i lägenheten. När vi lagade lussekatter och åt upp alla på en gång. När vi bara satt i soffan och bara va.... Jag saknar lini och fini. Underbara bilder. Nu blir det en strand i Spanineni/italien i våra hus i framtiden dom kommer springa på.

    SvaraRadera