onsdag 22 juni 2011

Drömma sig bort

Idag har varit en drömmande dag. Jag har suttit och tittat på en massa spännande arbeten, allt från mäklare till consultant i Johannesburg. Ja, ni förstår, vitt skilda saker. Men ack så jag längtar bort.

Visst är det märkligt det där? Jag vill så otroligt mkt med mitt liv och vet egentligen inte riktigt hur jag ska komma dit jag vill eller vilka uppoffringar jag måste göra. Men inte nog med det, jag vill ju så olika saker. Så totalt olika saker faktiskt.

Men det är bara jag som kan ändra på mitt liv, ingen annan.

Imon är det halvdag på jobbet, sedan bär det av till sommarhuset. En underbar helg väntar och jag lever nog lite för den kommande helgen.

Men visst vore det förbaskat underbart att bo i Spanien, i ett litet lite mysigt hus, med stora altaner och en härlig trädgård med pool. Hundarna springer ut och in som de vill i värmen, men oftast väljer de stengolvet på altanen. Själv arbetar jag halvtid på ett konsulat eller en mäklarbyrå. Den lediga tiden spenderas med att hjälpa alla utsatta hundar nere i Spanien, dels på de olika hundstallen men även ute på gatan. Mina egna vovvar följer allt som oftast med på jobbet o på kvällarna slappar vi på altanen i skuggan. Åh, för mig vore det en perfekt vardag. Vill ni dela den med mig?





1 kommentar:

  1. Syster. Jag och du. Drömmar är ett ord som passar oss bra. Jag tycker vi ska prata lite om äventyr nu i helgen. Så mysigt det ska bli imorgon på midsommar. Jag längtar!

    SvaraRadera