måndag 13 juni 2011

Att vara på jakt

Är ständigt på jakt efter "nya" möbler. Letar febrilt efter ett soffbord och ett gammalt skåp. Gärna ngt som jag själv kan slipa o måla till.. Blocket rensas dagligen o snart måste jag bara ha ngt.

På torsdag är det veterinär dax, allt i ett. Hundarna ska vaccineras, men innan dess vill jag undersöka Toto, kolla hans lilla "blåsa". Är han frisk får han vaccineras. Kitas löp har börjat oroa mig det med, så nojig som jag är ska även det kollas upp. Allt kommer nog inte att hinnas med på torsdag, men jag får hålla koll på allmäntillståndet hos Kita, ta tempen etc. Blir det dåligt, ja då får vi ju ta en akuttid, inte mer än så. Men det kändes iaf bra att boka denna tiden. De tog sig tid att lyssna och även frågade om det var ngt särskilt att tänka på. Döm till min förvåning o förtjusning.

Så hoppas att allt är bra med mina seniorer, med deras överhypokondriska matte, och att det bara blir vanlig vaccination på torsdag.

Gick nyss upp o hämtade mig en ny bok, har kommit in lite i läsarstämning, ja alltså ngt förutom en massa hundsaker.

Så, fortsätta att bläddra igenom hela blocket igen, på jakt efter DET perfekta bordet!


3 kommentarer:

  1. Vad är det för typ av bord du letar efter? Vad är det med lilla kita.... Jag ska också ringa och kolla med Majas vac. Ska bli spännande, första gången jag är med henne till en vet. Kan man fråga om man kan väga och mäta dom? Hade varit spännande och se hur mycket hon väger, haha den lilla grisen.

    SvaraRadera
  2. De kommer att väga henne innan de vaccinerar henne :)

    SvaraRadera
  3. Oj då blir hon en liten tjockis bekräftat kanske, eller inte.. :)

    SvaraRadera