söndag 5 juni 2011

Att ha värmebölja

Visst känns det ljuvligt?

Själv latar vi oss mest vid havet eller vid någon av alla dessa sjöar som finns i vår närhet. Kvällen har kantas av balkongläsande och hundmys på hög nivå. Med tanke på värmen får man hitta på lite skojsigheter de promenader man inte kan eller vill gå vid något vattendrag. Skogen är helt perfekt då trädens kronor skuggar skönt. Men lite godis i ena näven och lite uppfinnarglöd så kommer man långt.

Toto har petat, eller  rättare sagt grävt, på mina bara ben med sin tass så pass mycket under mitt balkongläsande att han fick en egen stol att sitta på. Mina ben behövde få lite vila. Då var lillkillen nöjd. Konungen, ja, för er som inte vet, Konungen är hans andra tilltalsnamn, han vill alltid vara på sin tron och det är inte mycket som denna hund vill som han inte får. Hmmm, finns det något?



Nu väntar solsidan, sedan ytterligare en biltur med doggsen för att hämta kärleken och sedan en skön, förhoppningsvis lite svalar promenix med alla mina favoriter. En härlig, stillsam kvällspromenad, där värmen har lagt sig något och man njuter av lugnet, det ser vi fram emot om ett kort tag.

Njut av er söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Syster, vad fin blogg du har! Jag lovar att jag ska kolla mycket och kommentera precis som du. Vi hörs lite senare ikväll och planerar, jag ska kolla :)

    Puss

    SvaraRadera