lördag 11 juni 2011

Hur man bäst spenderar en lördag!

Ett perfekt utflycktsväder, så vad passar inte bättre än leka riktigt vuxna och kolla på slott o herrgårdar?

Sagt och gjort, Gunnebo slott och trädgårdar fick det bli. Hundarna hoppade ivrigt in i bilen i väntan på äventyr. Vi strosade genom parken, letade efter salimandrar och fikade på ett ekologiskt cafe.

En tur i Göteborg stad blev given när klockan var tre och vi satte kos mot Eriksberg och vattnet. Strosade omkring bland folk och fä och njöt av att solen behagade titta fram lite mer ur molnen och hundarna var lika lyckliga som alltid att få följa med på saker.

Visst är det underbart, att ha två av världens bästa hundar som ständigt går med mig och tvekar aldrig inför en ny utmaning eller ett nytt ställe att utforska.  O allt är så enkelt, en hund var i kopplet, ibland ingen alls i koppel och iväg far vi. Åh, kan inte nog betona hur mkt jag älskar mina två små trollungar o deras nyfikna uppsyn. De är mitt allt o jag lever för dem.

Att bli borstad på en parkering, vad är väl det?

Mina tre kärlekar



Fiskardrottningen antar inte utmaningen att hoppa i vattnet..


Det finaste man har sätter man på bordet...





Drömmer, såsom sin matte

FINASTE!


Vägen hem bjöd på ett snabbstopp hos Arken zoo, där det inhandlades lite förnödenheter. Men viktigast av allt- en super kam till toto! Nu är han i princip hårlös o allt fluff är borta. Så nu orkar han med alla äventyr denna sommar.

Dagen i bilder, titta o njut.


2 kommentarer:

  1. Gud vilken härlig dag! Så mysig, och jag saknar dom så mycket mina små busfrön, er med såklart! :) Verkligen ser ut att haft en toppen idag, och nu sitter ni och avnjuter en mysig tacos middag, avis!

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina allihop! <3

    SvaraRadera