lördag 31 mars 2012

Mot nya marker och ett nytt liv

Hurra! Det är en obeskrivlig känsla som infunnit sig. Känslan av att veta att man numera slipper ångesten och vi går mot nya tag.
Gårdagskvällen spenderades på bästa vis, men mina kära gamla kollegor och finaste vänner på en AW. Ett perfekt avslut på livet här uppe, fastän man såklart kommer se dem alla snart igen. Läs- redan  nästa vecka ;)

Att vakna upp omringad av sina älsklingar och veta att nu väntar en semester, flytt, resa, underbara aktiviteter med mina trollungar- ja, då kan det inte bli så mycket bättre.

Nu har vi hunnit med att  lämnade Mr D i stan och sedan for direkt ut i skogen och gick en av favoritrundorna kring prästtjärn. Kita var lyckligare än på länge, Toto har fullt med spring i benen och när jag ser mina två älskade hundar, med varsin reflexväst, öronen fladdrandes i vinden när de kommer springandes med alla fyra benen i luften, deras lyhördhet, livsglädje och livsgista. Ja, då vet jag att det inte finns mycket som slår tiden tillsammans med dem och tillsammans klarar man allt. Nu är vår tur kommen, inga mer sjuka hundar, inget mer tråkigt jobb, inget mer deppande.  Nu väntar nya äventyr! Hoppas ni vill följa med på tåget.

Tåget som denna gången leder oss hem. Skåne nästa, skåne.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar