söndag 18 mars 2012

Söndagsmys

Att spendera helgerna ensam med mina små busfrön börjar höra till vanligheterna, men för den sakens skull gillar jag det inte. Jag skulle närmare säga att jag hatar att vara ensam, speciellt under helgerna.
Gårdagen i kära bohuslän var underbar, massa pyssel  och mys. O även lilla tokan fick springa lite lös på tomten medans vi fixade lite i sjöboden.

Dagens aktiviteter är få. Toto är inte på topp, Kita får ännu inte motioneras, så det väntas seniorpromenader och hemmafix. Hundtäckena skall fixas och vikas in i gardroben, förhoppningsvis så slipper vi använda dem mer denna vintern/våren. Annars spenderas nog söndagen på vårt sätt, mys tillsammans i soffan. Om jag hade fått bestämma hade den spenderats i skogen. Jag tycker faktiskt vi har fått nog av sjukdomar och elakheter som drabbats oss. Nu är det dags att jag får ha friska hundar, mina galna hundar, så vi kan göra allt det där vi alltid gör. O lite till nu när våren är på intågande. För en skogstur per helg, så kan vi inte ha det!
Snart så, snart kommer hundarna nog önska att de hade en annan matte, som inte drog ut dem på äventyr dagligen, men först då, möjligtvis, kommer jag dra ner på tempot. O om jag känner mina tokhundar rätt så dröjer det ;)

Ha en skön söndag allihopa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar