söndag 4 mars 2012

Söndagsdimma

För att göra ekvationen helt komplett så är dagens tal magsjuk hund, nyopererad hund, matte med huvudvärk och ensamhet. Gör en fin fin ekvation av det om ni kan.

Hurra för denna söndag.

Tur att kylen är fylld av godsaker, såsom hemmagjord kladdkaka, kanelbullar, morötter och cola. Så vi skall väl stå ut, iaf jag. Då Toto är magsjuk vill jag inte aktivera honom med godis idag, så det gör det hela lite svårare. Han är ju pigg för övrigt, men jag anar oråd angående det märgben han fick igår. Lillkillen har en känslig mage jfrt med systern sin. Efter att ha mys med mina bebisar och gått två promenader, blir det till att göra ngt vettigt idag. Men där jag hela tiden har överblick på Kita. Ska säga att det inte är lätt att vara hönsmamma alla dagar. Då jag vill ha ständig tillsyn över henne kan jag inte lämna henne med blicken. Hon har en mjuk tratt på sig daligen, då hon inte riktigt uppskattar de vanliga trattarna. Sedan har vi ju kroppsstrumpan som skydd på nätterna, om hon inte ligger tätt intill mig, då märker jag allt iaf. Allt för att undvika att hon slickar o biter på såret. Så, det blir till att flytta med lilltjejen efter mina aktivitetsbehov.

Längtar tills vi kan återgå till vår vardag igen. Förhoppningsvis snart en helt annan vardag, förhoppningvis.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar