lördag 3 mars 2012

Stillsam aktivering

När solen lyser in genom fönstrena med all sin prakt redan vid halv åtta, och Mr D är färdig för avfärd, då inser jag ännu tydligare att det kommer bli en lång dag.

Kita måste ju hållas stilla, endast "ut och kissa promenader" som gäller. Det är inte det lättaste vill jag lova, speciellt inte för mig och Toto. Kita hade nog även hon tagit sig ett rejs i skogen och hoppats på lite jaktlycka. Till allas våran stora förtret, så blir det en innedag, stillsam med kortare turer runt kvarteret. Såsom säkert många hundar tyvärr har det i vårt samhälle och många andra.

Kongen och busy buddy går varma, likaså spel från Nina ottosson.  Söka godis i sängen, där jag då lyfter upp henne förekommer det med. Men jag behöver tips och insperation för stillsamma aktiviteter inomhus. Inga hopp får finnas, inget som gör hunden alltför exalterad då hon lätt kan börja rulla och åla sig av lycka med risk för att såren går upp. Ben fins ju alltid tillgängligt. Tips ngn?

Fick ett glatt samtal igår, inget jag kan avslöja ngt om, men lite hopp tändes iaf.

O vet ni vad, jag fick ju inte tillbaka mitt Back on track täcke när Kita lades in, det försvann visst. Men vet ni vad? Det är hemma igen och Kita kan nu sova som den prinsessa hon är.




Ja ni förstår, finns det någon härligare filur än denna tös? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar